CIAK STARTER TEHNOLOGIJA


CIAK STARTER linijom, tvrtka C.I.A.K. inovativni je lider u ponudi akumulatora već 20 godina. Predvodnici smo uvođenja akumulatora na tržište koji ne zahtijevaju nikakvo naknadno dodatno održavanje nakon ugradnje na vaše vozilo. Tada pionir ove tehnologije, danas je to dio standardne ponude većine ozbiljnih proizvođača akumulatora. Već tad je tvrtka C.I.A.K. svojim vizionarskim pogledom u budućnost svakom korisniku dovela inovativnu tehnologiju u njihova vozila s savršenim omjerom uloženog i dobivenog.
CIAK STARTER u svim modelima akumulatora za osobni program vozila u potpunosti je proizveden s tehnologijom koja ne zahtijeva nikakvo održavanje nakon ugradnje u vozilo ( Maintenance Free). Osim toga svi CIAK STARTER akumulatori kapacitetom, isporukom startne snage kao i dimenzijama zadovoljavaju 99% proizvedenih vozila na svijetu i stoga znak na svakom CIAK STARTER akumulatoru – MATCHING O.E. QUALITY (istovjetan originalno ugrađenom) doista to i jest.

Rešetka
Najinovativniji dio svakog CIAK STARTER akumulatora. Posebno dizajnirana za savršen protok struje pritom omogućavajući nizak otpor i vrhunsku provodljivost. Tehnologija koja omogućuje CIAK STARTER akumulatoru brže nadopunjavanje i lakši prihvat energije u ekstremnom korištenju. U trenucima najveće potrebe za startom vašeg vozila CIAK STARTER raspolaže s najvećim vrijednostima struje hladnog starta bez obzira na kapacitet. Rešetka ugrađena u svaki CIAK STARTER akumulator čvršća je od konkurentnih za 66% i znatno otpornija na koroziju. Mnogi akumulatori na tržištu još uvijek se proizvode zastarjelom tehnologijom izrade rešetke koja može uzrokovati prerani kvar ili neoptimalni izvor energije u svakom trenutku korištenja. CIAK STARTER koristi tehnologiju rešetke koja u svakom dobu korištenja bez utjecaja na vanjske uvjete ili vrijeme kroz koje se koristi uvijek daje maksimalne i iste specifikacije proizvoda.


Tehničke informacije

Tip adaptera

POJAŠNJENJE POJMOVA


Značenje oznaka

  1. Proizvođač vozila, model i tip (popisani od A do Z)
  2. Datum proizvodnje od / do
  3. Zapremnina motora / broj konjskih snaga / broj kilovata
  4. CIAK starter šifra
  5. Struja hladnog starta 6
  6. Amperaža
  7. Voltaža
  8. ETN šifra
  9. Linija proizvoda CIAK

PROVJERA STARTNIH BATERIJA


A Vizualni pregled

A1 Pušta li baterija?
Dalje sa A2.
Baterije sa čepovima: dalje sa B.
Baterija bez čepova: dalje sa D.

A2 Jesu li mjesta udarca, potisaka i pritisaka vidljiva u području puštanja?
Nema prava na reklamaciju. Provjerite da li se na površini stalka baterije nalaze npr. pogrešna zatezanja, strana tijela.


B Provjerite gustoću kiseline
Gustoća kiseline dobre baterije mora biti jednaka u svim stupcima. Tijekom punjenja poštujte upute o upotrebi punjača i baterije.

B1 Je li gustoća punjenja naglo opala u jednom od stupaca?
Maksimalno dopuštena tolerancija na razliku mjernih vrijednosti unutar 6 stupaca jest: 0,03kg/dm3.
Zamijenite bateriju.*
Dalje sa B2.
acid1

B2 Je li kiselina jako smećkasta te da li postoji povećana potrošnja vode?
Nema prava na reklamaciju. (Provjerite regulator napona na vozilu te kapacitetska opterećenja.)
Dalje sa B3.


B3 Je li gustoća kiseline u svim stupcima
ravnomjerna te iznad 1.25kg/dm3?

Dalje sa C ili D.
Napunite bateriju, dalje sa B4.

B4 Ukoliko je gustoća kiseline ravnomjerno u svim stupcima >1,24/dm3, napunite bateriju. Iznosi li potrošnja struje najmanje 1/20 nazivnog kapaciteta? (primjer 100 Ah baterija: 100 Ah x 1/20 = 5 A)
Napunite bateriju i nastavite sa C ili D.

Ako punjenje rezultira krajnjom gustoćom kiseline od 1,24 kg/dm3 ili niže, nema osnova za reklamaciju, već se radi o normalnom trošenju zbog starosti.
– Nema prava na reklamaciju.
Nema prava na reklamaciju.

Baterija se nedostatnim punjenjem odnosno dubinskim punjenjem oštetila. Provjerite elektriku vozila (regulator napona, rasvjetna tijela, remenje itd.).


C Provjera pražnjenja

Ovu provjeru raditi ako je gustoća kiseline ravnomjerna te pokazuje na najmanju gustoću od 1,25 kg/dm3, inače bateriju prvo napuniti.

Napomena: Obratite pažnju na upute za upotrebu ispitivača baterije.

C1 Pokazuje li baterija da je tijekom visokostrujne provjere
„Pokvarena” ili „Zamjena”

Zamijeniti bateriju
Baterija je ispravna

Za ispitivača opterećenja s priključenim otporima vrijedi: Baterija opterećena na 10 sekunda s cca. 3-strukom vrijednošću nazivnog kapaciteta (npr. baterija 12V 45Ah odgovara cca. 135 A strujnog opterećenja). Pritom se napon smije samo zanemarivo izmijeniti.


D Testiranje baterija s elektroničkim testnim uređajima

FPoštivati upute za uporabu testnog uređaja.

Hladna struja ispitivanja, koja se naziva hladna struja pokretanja ili CCA (Cold Cranking Amps), stoji zajedno s namještajućom normom na bateriji.

NAPOMENA
Ukoliko hladna struja provjere nije poznata, vrijedi: Za starter bateriju: 5 x K20 = Hladna struja ispitivanja npr. K20 = 100 Ah: Struja je 5 x 100 = 500 A; za pogonsku i rasvjetnu bateriju (poseb. GEL): 3 x K5 cca. moguća hladna struja.

Ako uređaj ima samo jednu mogućnost namještavanja prema staroj DIN-normi, DIN-struja se izračunava iz EN-struje: DIN-struja = EN-struja x 0,6.

Pri temperaturama ispod 0°C mora se uvažiti temperturna kompenzacija.

Za testne uređaje općenito vrijedi:
Testni program izračunava fraze „dobro” ili „zamjena” na osnovu stanja punjenja i raspoloživog startnog rada. Može se dogoditi da baterija sa 45% startnog rada
pokazuje „dobro” a druga sa 75% startnog rada pokazuje „zamijeniti”. Startni se rad dobiva iz iznosa izračunate i unesene hladne struje provjere; može prijeći 100%.

Elektronički testni uređaj su prikladni samo za baterije koje su u uporabi određeno vrijeme, te ne mogu testirati rad novih ili nekorištenih baterija.
Na osnovu toga CIAK preporuča da se za provjeru nazivnih podataka u EN 50342 provedu utvrđena ispitivanja.


*Reklamacija prema dotičnim važećim propisima o rukovanju i jamstvenim uvjetima.
JAMSTVO NE UKLJUČUJE:
*Normalno trošenje
*Nepoštivanje uputa o uporabi
*Nemarno i nestručno slaganje, opterećenje ili rukovanje
*Dodavanje tkz. sredstava za poboljšanje

Posebno skrećemo pažnju da se dostižan vijek trajanja određuje na osnovu vremena uporabe, temperature i primjene baterije. Vrednovanje „Prava na reklamaciju” se uvijek provodi u ovisnosti s gore navedenim.

CIAK STARTER MOTO TEHNOLOGIJA


CIAK STARTER MOTO


CIAK STARTER MOTO – TRADICIONALNA I PROVJERENA TEHNOLOGIJA
Najprodavaniji i najčešće odabran moto akumulator je CIAK STARTER MOTO linije. Proizvod je to s tradicionalnom i provjerenom tehnologijom s tekućim elektrolitom popularno još nazivanim – akumulator s održavanjem. Nositelj je epiteta pouzdanosti, idealnog isporučitelja snage starta u bilo kojem trenutku i u bilo kojoj situaciji. Testiran u najekstremnijim uvjetima, korišten u raznim vozilima ove vrste i uvijek ostaje dosljedan isporučiti izvanrednu snagu. Akumulatori CIAK Starter MOTO imaju 33 modela i možete biti sigurni da među njima postoji onaj koji u potpunosti zadovoljava vaše potrebe za ovom vrstom alternativnog izvora energije kako za vaš motocikl, skuter, ATV ili bilo koje drugo vozilo ovog tipa.



PUNJENJE CIAK STARTER MOTO AKUMULATORA S POTREBNIM ODRŽAVANJEM

Uklanjanje čepova
Potrebno je ukloniti sve čepove s poklopca akumulatora odvijanjem ili jednostavnim povlačenjem – obavezno ih sačuvati za kasniju upotrebu.

Uklanjanje poklopca ventila
Obavezno uklanjanje poklopca izlaznog ventila prije punjenja elektrolitom.

Priprema boce s kiselinom
Odrežite vrh mlaznice uz vođenje brige da vam ostane dio tijela mlaznice (cca 10 mm) kako biste na nju mogli postavili cjevčicu za punjenje.

Postavljanje cjevčice na mlaznicu
Cjevčicu ugurati maksimalno na preostali dio mlaznice kako ne bi elektrolit izlazio sa strane prilikom punjenja.

Punjenje akumulatora elektrolitom
pažljivo ulijte elektrolit u akumulator u svaku komoru, vodeći brigu da su sve ravnomjerno pune
do oznake „max“ koja se nalazi na naljepnici.

Postavljanje čepova
Obavezno vratiti originalne čepove akumulatora u svaki otvor, pritom maksimalno paziti da svaki čep bude do kraja utisnut u otvor kako bi se spriječilo istjecanje elektrolita.

CIAK STARTER MOTO AGM


CIAK STARTER MOTO AGM –  PRVI IZBOR ZA MAKSIMALNE PERFORMANSE
Bez obzira na klasu ili uvjete u kojima ćete koristi vaš motocikl, skuter, ATV ili bilo koje vozilo koje zahtijeva ovu vrstu akumulatora, CIAK Starter MOTO AGM najbolji je izbor. Ovom akumulatoru s AGM (Absorbent Glass Mat) tehnologijom apsolutno ništa ne predstavlja problem da bi u svakom trenutku isporučivao maksimalnu snagu i energiju. Tehnologija AGM koja upija tekući elektrolit u posebno stakleno vlakno, omogućuje česta pražnjenja, upotrebu u ekstremnim uvjetima jer se upravo zbog savršenog rasporeda elektrolita po cijeloj površini rešetki kontinuirano isporučuje maksimalna snaga a pritom se ne zahtijeva nikakvo održavanje. CIAK Starter MOTO AGM akumulator odlikuje se cikličkom stabilnošću, izuzetnom otpornosti na vibracije, potpunom sigurnošću kako na vašem vozilu neće doći do izlijevanja elektrolita i eventualnog skupog oštećenja elektrike ili elektronike koja je na većini ovakvih vozila smještena odmah uz izvor energije. Duge vožnje s povećanim brojem potrošača – serijski ili van serijskih ugrađenih na vozilo, uvjeti vožnje –visoke ili niske temperature, atmosferski utjecaji – kiša, sunce ili snijeg, ekstremne neravnine ili samo ugodno krstarenje prostranstvima, sve nabrojano prirodno je okruženje za CIAK Starter MOTO AGM akumulatore.




Važno!
Preporuka je korištenje zaštitnih rukavica prilikom formiranja akumulatora radi dodatne zaštite.

PUNJENJE CIAK STARTER MOTO AGM akumulatora

Priprema akumulatora
Uklanjanje zaštitne folije (nije ju potrebno čuvati – obratiti pozornost da se odloži prema ekološkim standardima).

Priprema ampula s elektrolitom
Izvucite ampule s elektrolitom iz plastičnog omota. Uklonite poklopac s ampula i ne bušite zaštitnu foliju

Punjenje akumulatora s elektrolitom
Ampule s elektrolitom postavite okomito iznad pojedinog otvora – šest zabrtvljenih otvora pojedine ampule točno iznad šest otvora (rupa) na poklopcu akumulatora. Snažno pritisnite ampule u otvore kako bi došlo do bušenja brtvi i kiselina će odmah krenuti s istjecanjem u pojedinu ćeliju akumulatora.

Istjecanje elektrolita
Tijekom punjenja akumulatora nikako ne smijete micati ampule kako ne bi došlo do istjecanja van kućišta akumulatora. Elektrolit je kiselina i vrlo je otrovna i agresivna te može doći do ozljeđivanja. Iz svake pojedine ampule treba izići kompletna količina elektrolita, jer će jedino tako akumulator biti ispravno formiran i spreman za upotrebu.

Uklanjanje ampula
Nakon što se sav elektrolit pretoči u akumulator, provjerite jesu li sve ampule u potpunosti prazne, ako je ostala neka količina elektrolita, laganim udaranjem po vrhu ampule preostala količina će isteći. Nakon što ste se uvjerili da je sav elektrolit istekao možete ukloniti set ampula.

Zatvorite akumulator
Svaki AGM akumulator dolazi s pripadajućom letvicom sa čepovima. Isključivo se smije koristiti samo pripadajuća letvica sa čepovima i svaka zamjenska može dovesti do oštećivanja akumulatora. Preporuka je da se minimalno 20 minuta pričeka s primjenom i ugradnjom akumulatora kako bi se sav elektrolit upio, a akumulator pravilno formirao.

PROVJERA AKUMULATORA



akumulatorProvjera akumulatora
Obavezno je potrebno prije prvog pokretanja motocikla ili punjenja akumulatora obaviti nekoliko jednostavnih provjera:
1. Postoje li vidljiva oštećenja elektroda, spojeva, konektora ili kablova.
2. Provjeriti ima li vidljive korozije ili napuknuća kućišta.
3. Obavezno provjeriti ima li promjene boje na kućištu ili deformacija vidljivih prepunjavanjem.
4. Kod CIAK Starter MOTO modela s održavanjem obavezno provjeriti razinu elektrolita i po potrebi dodati destiliranu vodu.

voltmetarIspitivanje
Napunjenost akumulatora najbolje je ispitati pouzdanim testerom koji mjeri napon, stanje kapaciteta i startnu struju – preporuka je korištenje testera CIAK 8000 s termo ispisom.
Ako se služite klasičnim voltmetrom tada stanje akumulatora u odnosu na izmjereni napon možete iščitati iz tablice.

akumulator_2Održavanje
Akumulatore CIAK Starter MOTO i CIAK Starter LAWN TRACTOR potrebno je redovito održavati:
1. Periodična provjera razine kiseline, po potrebi dopuniti s destiliranom vodom, pritom strogo se pridržavati oznaka min. i max. koje se nalaze na naljepnici.
2. Održavanje čistoće akumulatora i elektroda kako bi se izbjeglo samopražnjenje.
3. Provjera svih kablova i konektora nisu li izgubili kontakt ili su oštećeni.
4. Stanje napunjenosti.
3. Check all cables and connecters to see if they lost contact or are damaged.
4. State of charge.

kolicaSkladištenje
Najčešći uzrok kvara na akumulatoru je nepravilno skladištenje (period ne korištenja vozila koji koristi akumulator), odnosno oslobađanje sulfatnih soli koje na olovnoj mrežici uzrokuju koroziju i trajna oštećenja. Vrlo je bitno akumulator pravilo skladištiti kako bi uvijek bio spreman za upotrebu i kako bi mu se produžio vijek trajanja.

1. Napunite akumulator prije skladištenja (prije stavljanja vozila na mirovanje).

2. Odvojite negativnu elektrodu s vozila.

3. U slučaju uklanjanja akumulatora s vozila, obavezno akumulator pohraniti na čistom i suhom mjestu.

4. Tijekom perioda ne korištenja akumulatora obavezno jednom mjesečno pregledati stanje napunjenosti i po potrebi nadopuniti (služiti se tablicom).


PREPORUKA
Upotreba punjača samo provjerene kvalitete, prednost je korištenje punjača s automatskim odabirom punjenja i automatskim isključivanjem nakon postignute maksimalne napunjenosti kako bi se izbjeglo trajno oštećenje akumulatora.

akumulator_1Punjenje
Za maksimalnu upotrebu akumulatora potrebno je isti potpuno napuniti. Preporučena struja punjenja je 10% nazivnog kapaciteta u amperima.
Primjer: Akumulator od 12 Ah najbolje je puniti s 1,2 A struje punjenja.